Yenimahalle’de Engellilere Özel İlgi

Haberin Yayınlanma Tarihi: 14.01.2016


Yenimahalle’de Engellilere özel ilgi
Engellilerin sorunlarına eğilerek engelli projelerinde öncü olan Yenimahalle Belediyesi, bünyesinde bulunan Engelliler Birimi ile engelleri kaldırıyor.
Yenimahalle genelinde bulunan Devlete ve MEB’e bağlı Özel Eğitim Merkezleri’ni ziyaret eden Yenimahalle Belediyesi Engelliler Birimi Sorumlusu Emrullah Yılmaz ve Yardımcısı Nagehan Akyol Merkezleri gezerek engellilerin ve ailelerinin sorunlarına eğiliyor.
IQ’lar yüksek eğitimler yetersiz
Ziyaret ettikleri merkezlerde ailelerle ve kurum müdürleriyle görüşen yetkililer, eğitmenden aldıkları bilgilere göre en büyük sorunun aldıkları zihinsel engelli, otizmli, down sendromlu, öğrenme güçlüğü çeken, kekemelik, gecikmiş konuşma, artikülasyon gibi durumlarda merkeze başvuran engellilerin çoğunun test edildiğinde IQ seviyelerinin yüksek olduğunu ancak hala onlara göre bir eğitim olmadığı için bu IQ yüksekliğinin hiperaktifliklik seviyesinde artışa neden olduğu öğrendiler.
Sözlerine devam eden eğitmenler, “Ülkemizin bu çocuklara eğitim verebilecek potansiyeli var. Bu çocuklar belirli projelerle, etkinliklerle ülkeye kazandırılabilir” dediler.
“Geleceğe dair kaygılarımız çok yüksek”
Ailelerle de konuşan belediye yetkilileri, engelli anne ve babaları da dinledi.
Bir engelli annesi, “Geleceğe dair kaygılarımız çok yüksek. Yani hep aklımıza benden sonra çocuğuma ne olacak sorusu geliyor. Yenimahalle Belediyesi yapıyor ancak diğer belediyelerinde farkındalık yaratabilecek projeler üretmesini istiyoruz ”diye konuştu.
Berard metoduna dikkat çektiler
Türkiye’de çok bilinmeyen Berard metoduna dikkat çeken eğitmenler, “Berard bilginin işlenmesine ve kullanılmasına yönelik gelişmeye ve geniş kapsamlı işitsel algı ön eğitimidir. Sadece engelliler için değil engelli olmayan vatandaşlar da bu metottan yararlanabilirler. Berard dikkati yoğunlaştırır, derse odaklandırır. Öğrenmeyi kolaylaştırır, hareketliliği azaltır, öğrenmeyi hızlandırır, hafızayı güçlendirir, sınav stresini azaltır, konuşmayı başlatır, iletişimi artırır” dedi.